Go With Your Flow

Gibanje je nega in zdravje našega duha

Življenje je sprememba in brez spremembe življenje ne bi imelo smisla. Nikjer v naši okolici nič ne stoji pač pa vse poteka v stalnem kroženju. V naravi (življenja) je, da je njena edina stalnica konstantna rast, novost, gibanje, spreminjanje in v naši naravi, telesu se dogaja enako.

Vse je proces, zato stanje monotonosti v nas vzbuja manj prijetne občutke, ki nas kot nalašč silijo v premik, ker nismo v skladu z našo naravo. Povsem normalno je, da si želimo občutiti polnost življenja in počutja kot takega.

Vzeti si čas zase, je danes privilegij in dobrina, ki se je v sodobnosti mnogokrat premalo poslužujemo.  Ko si vzamemo čas zase, negujemo naše počutje, zdravje, zadovoljstvo, duha, sebe. Posledično imamo več energije, smo bolj storilnostno motivirani, produktivni in zadovoljni. Naj bo poglabljanje vase, raziskovanje nečesa novega, pogovor, odnos, gibanje, rekreacija... vse v nas vzbuja eno in isto bistvo - spremembo.

Želja po spremembi se v nas prebuja v vsakem trenutku, a odvije se le, če je hkrati močnejša od cone udobja, v kateri prevečkrat iščemo varnost, ki se je izgubila nekje drugje na naši poti. Zato potrebujemo močnejše in manj močnejše motive, ki nam dajejo navdih za spremembo, a le-ti morajo priti iz nas samih. Moč je zares v nas!
 

GIBANJE S CILJEM

Moje mnenje je, da naj bo gibanje zmernost, ki je prilagojena vsakemu posamezniku namensko - individualno v danem trenutku, ne pa beg pred realnostjo (ki terja brezglavo izčrpavanje organizma). Vedeti moramo, zakaj nekaj počnemo, čemu nam nekaj koristi in kam gremo. Z drugimi besedami potrebujemo »veliko sliko« oz. cilj in poznati moramo pot, ki nas pripelje do tja (z vsemi vmesnimi postajami) ter upoštevati funkcionalnost izvajanja gibanja za nas same. Če je izbira prava, tudi ni uporov, ki večino spremljajo na poti uresničitve. Ko se nam zdi, da sami ne zmoremo, nam vedno preostane opcija, da si poiščemo strokovno pomoč oz. nekoga, ki nas s svojim znanjem lahko vodi na naši poti. Kadar dobro skrbimo za svoje telo, je tudi naše počutje boljše. Več lahkotnosti, več svobode, več miru, več zadovojstva, več zdravja.

Poleti nam pri izbiri okolja ne manjka opcij, medtem, ko je v hladnejših mesecih na izbiro manj aktivnosti, zato je priporočljivo, da si poiščemo fitnes (morda tudi osebnega trenerja), kjer lahko dopolnimo svojo vadbo s funkcionalno strukturiranim treningom, ki nam koristi tudi pri specifičnih željah kot je kvalitetno hujšanje in oblikovanje telesa.
 

HUJŠANJE NAJ BO ZDRAVO

Hujšanje, ki je med ljudmi najpogostejši motiv za gibanje, naj bo želja po spremembi (ki poteka počasi, konstantno in temeljito), ne pa odrekanje in odpovedovanje brez konca. Hujšanje na hitro nam ne prinese nič drugega kot samo še slabše končno stanje organizma, saj izgubimo mišično osnovo, ki nam omogoča večjo porabo kalorij in hitrejši metabolizem. K temu nam priporome gibanje in stalno prehranjevanje (več zmernih obrokov na dan). Ko našemu organizmu stalno nudimo hrano, se telo navadi, da lahko kalorije tudi stalno (u)porablja, ne pa shranjuje, kar pomeni, da telo iz neaktivnega shranjevalca energije spremenimo v aktivnega porabnika. Za tak način življenja je naše telo pravzaprav tudi narejeno. Končno pozitivno stanje nas lahko privede tako daleč, da gibanje za nas predstavljata užitek, počitek pa faza, kjer se regeneriramo in zaradi pospešenega metabolizma »kurimo« svoje zaloge takrat, ko to najmanj pričakujemo - v mirovanju.
 

Miran Bevc,

RIVER d.o.o.