Go With Your Flow

10 koristi, ki vam jih bo prinesla prava in vsestranska fizična aktivnost

1. POČUTILI SE BOSTE POLNI ENERGIJE

Ko smo telesno (konstantno) aktivni, se širijo krvne žile v mišicah, s tem pa se poveča tudi pretok krvi in kisika po delujočih mišicah. Vse to skupaj s pospešitvijo hitrosti naše presnove povzroči, da se počutimo bolj polni energije. Ta energičnost se ne izraža le med telovadbo, pač pa tudi pri ostalih dnevnih aktivnostih.

2. IZBOLJŠAN VIDEZ IN POČUTJE

Ne le, da se boste zaradi vadbe počutili boljše, pač pa se bo to kazalo tudi navzven na vašem videzu. V kombinaciji s pravo prehrano in dobrim omejevanjem stresa, lahko veliko prispevate k tonusu mišic, napetosti kože in definiciji. Delno vlogo sicer pri tem igra tudi genetika - nekateri ljudje pač imajo nagnjenost k siršim bokom ali višjim vrednostim holesterola v krvi, a še vedno lahko poskrbimo za zdrave in dobre izbire za naše telo.

3. VEČJA PORABA KALORIJ V MIROVANJU

Ko sestavljamo načrt vadbe in govorimo o porabi kalorij, sta kardio-vaskularna aktivnost in vadba moči enako pomembni. Kardio-vaskularne aktivnosti kot so tek, kolesarjenje, plavanje, hoja, prispevajo k začasni pospešitvi našega metabolizma. Poleg tega pa vadba moči (lastna teža, proste uteži, elastike) prispeva k povečanju mišične mase. Mišice pa so tiste, ki v mirovanju porabijo veliko več kot maščoba - pospešijo splošni metabolizem, kar je tudi glavni cilj vadbe.

4. LAŽJE PRENAŠANJE STRESA

Nedavne raziskave kažejo, da vadba pozitivno prispeva k lajšanju stresa. Seveda če ne pretiravamo tako s količino kot tudi obremenitvami za katere nismo zreli. Med vadbo se poveča nivo adrenalina, ki med drugim pospeši krvni pretok, kar možganom prinaša več kisika, zaradi česar smo bolj zbrani in osredotočeni, s čimer pa se tudi lažje spopadamo s stresom. Aktivnost stimulira tudi izločanje endorfinov oz. hormonov zaradi katerih se dobro počutimo, kar izboljša naše razpoloženje in občutke.

5. BOLJŠE FOKUSIRANJE

Če smo sposobni dobre koncentracije v vsakdanjih življenskih aktivnostih, je tudi bolj verjetno, da gre  naš dan po načrtih. Boljši krvni pretok in sproščanje pravih hormonov v pravi meri izboljšata našo sposobnost koncentracije.

6. IZBOLJŠANJE SRČNO-ŽILNEGA SISTEMA IN SPLOŠNE KONDICIJE

Naš kardio-vaskularni sistem se "zgradi" prek redne vzdržljivostne aktivnosti - s tem pa pridobimo učinkovito cirkulacijo v telesu. Ne samo da okrepimo srčno mišico in sposobnost prenosa kisika v krvi, pač pa tudi izboljšamo dihanje in mišično krčenje.

7. POSPEŠENO OKREVANJE PO OPERACIJI IN POŠKODBI

Z zdravim načinom življenja in redno aktivnostjo, se telo lažje regenerira po poškodbi ali operaciji. Povečana mišična masa in bele krvne celice prispevajo k zmanjševanju vnetij, ki se pojavijo pri poškodbah.

8. IZBOLJŠANJE GIBLJIVOSTI

Z raztezanjem po vadbi naše mišice postanejo bolj elastične, kar omogoča večjo prožnost oz. večji obseg posameznega giba.

9. ZMANJŠANJE TVEGANJA ZA BOLEZNI

Vadba izboljša tudi cirkulacijo belih krvnih celic, ki jih potrebujemo, da se obranimo škodljivih bakterij, ki povzročijo, da zbolimo (hkrati z boljšo cirkulacijo tudi hitreje ozdravimo).

10. POVEČANA MIŠIČNA MASA

Pomembna je, ker prispeva k pospešitvi splošnega metabolizma v mirovanju in k zmanjšanju telesne maščobe.  Če redno kombiniramo kardio-vaskularno aktivnost s treningom moči (2-4x na teden), se poveča naša mišična masa, medtem, ko izgubimo telesno maščobo.

 

Miran Bevc,

RIVER d.o.o.